مالکان خانه های خالی بخوانند
نوشته شده توسط : مجله دلتا
وزارت راه و شهرسازی، ابزار مالیات بر خانه‌ های‌ خالی با راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان را به‌عنوان یکی از راهکارهای دولت برای ساماندهی بازار اجاره در نظر گرفته است.
مالیات خانه

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، اخذ مالیات خانه های‌ خالی، تکمیل واحدهای مسکونی مهر، تولید و عرضه واحد های مسکونی طرح ملی مسکن و راه اندازی نظام اجاره داری حرفه ای را راهکار دولت برای ساماندهی بازار اجاره عنوان کرد.

به گزارش مجله دلتا محمود محمودزاده، با اعلام برنامه‌ های پیش روی وزارت راه و شهرسازی افزود: عرضه واحدهای مسکونی مهر تا پایان امسال و تحویل آن به متقاضیان، می‌تواند نقش موثری در عرضه مسکن و در نهایت ساماندهی بخشی از بازار اجاره بها داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با تکمیل واحدهای مسکونی مهر باقیمانده، بخشی از مستاجران که امروز اجاره نشین هستند به خانه های خود منتقل می شوند.

مالکان خانه های خالی را پر کنند

معاون مسکن و ساختمان با اعلام اینکه سامانه املاک و اسکان به منظور اخذ مالیات از خانه‌های خالی در حال راه‌اندازی است، از تحویل این سامانه تا پایان امسال خبر داد و افزود: در سال آینده سامانه برای استفاده در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار خواهد گرفت.

محمودزاده ادامه داد: با راه اندازی سامانه املاک و اسکان و در نظر گرفتن مالیات خانه های خالی، شاهد تاثیر ویژه در بخش مسکن خواهیم بود. زیرا بیش از دو میلیون و ۶۰۰ واحد مسکونی خالی در کشور می‌تواند وارد چرخه عرضه بازار مسکن شود که خود به خود با عرضه بیشتر، شاهد رونق بازار اجاره بها خواهیم بود.

وی ادامه داد: در خصوص راه اندازی نظام اجاره‌داری حرفه‌ای، تفاهمی با بانک انجام شده و قرار است که رویکرد ویژه‌ای برای اخذ ودیعه اجاره بها در نظر گرفته شود.

 





:: برچسب‌ها: دلتا،مجله دلتا،خرید آپارتمان،املاک دلتا ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: